torsdag 13 januari 2011

Nytt år - nya läsäventyr!


2011 har precis börjat, och jag vet att året kommer att bjuda på många spännande läsäventyr!

Jag ser t ex med stor spänning fram emot att läsa fortsättningarna på 2 böcker jag läste förra året, och också skrev om här i bloggen. "Döden i dina ögon" av Rachel Ward tyckte jag hemskt mycket om, och i mars kommer den efterlängtade uppföljaren, "Arvet".
Ni som läste den första boken minns säkert att Jem föder en son. Det visar sig kanske snart att sonen, Adam, ärvt sin mammas förmåga. När han ser någon i ögonen kan han direkt säga vilket datum och år den personen skall dö.
I "Arvet" är Adam huvudperson, och vi befinner oss i London år 2027. Ett London som lider av miljöproblem och överbefolkning.
Enligt förhandstipsen är denna uppföljare ännu mer spännande och gripande än den första boken. Det låter nästan för bra för att vara sant! Jag kommer i alla fall beställa den till biblioteket så fort det bara går...

"Feber" av Maggie Stiefvater är uppföljare till "Frost", som jag också läste med stort nöje. Det kan ni läsa om i mitt gamla blogginlägg. Det är en underbar kärlekshistoria i bästa "Twilight-stil" men med varulvar i huvudrollerna i stället för vampyrer. Även "Feber"förväntas komma ut i mars, och kan därefter lånas på Arboga bibliotek förstås!

1 kommentar: