tisdag 4 maj 2010

"Johnny Delgado -privatdetektiv av Kevin Brooks


Här kommer ett boktips som passar alla tonåringar som gillar lättlästa tunna böcker som är riktigt spännande:

Johnny är 15-16-årig kille som bor i ett av Londons tuffaste och ruffigaste höghusområden. Här är knark och kriminalitet vardagsmat, men Johnny vill tjäna pengar på annat sätt.
Han bestämmer sig för att bli privatdetektiv, och en dag får han sitt första uppdrag.
Den snygga tjejen Carly anlitar honom för att skugga hennes pojkvän som hon misstänker är otrogen mot henne. Det finns bara ett problem...
Hennes kille, Lee Kirk, är en riktigt skum typ. Han är ledare för ett gäng som sysslar med knarkhandel och andra olagliga saker.
Johnny kan dock inte säga nej till en vacker flicka! Han börjar skugga Lee, och hamnar då i en riktig mardröm!
"Det första jag upptäckte när jag vaknade var att jag höll i en kniv. En stor, tung kniv. Det silvriga bladet var klibbigt av blod. Min hand var också röd. Jag sträckte ut fingrarna och kniven föll ner på golvet.
Golvet var grått. En grå matta.
Mitt huvud gjorde ont. Min mage gjorde ont. Jag kände mig illamående.
Jag kunde inte minnas någonting. Jag slöt ögonen och försökte tänka.
Var är jag? Vad hände? Var kom kniven ifrån? Varför är den täckt med blod?"
Läs mer och se vad som vänder med Johnny...
Se här om boken finns inne på biblioteket:

1 kommentar:

  1. Johnny Delgado, private detective by Kevin Brooks is very popular and it is story and character is amazing. they story is about the crime. I like also reading book and it is very nice book.

    Privatdetektiv

    SvaraRadera